Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010

Μέθοδοι αδυνατισματος

Πως λοιπόν έχασα αυτά τα κιλά; Ή πως μπορεί ο οποιοσδήποτε να το κάνει;
Προσωπικά πιστεύω ότι δύο τρόποι είναι οι καλύτεροι:
  • Ισορροπημένο διαιτολόγιο, με αναλυτικά μενού για όλη την ημέρα
Σε αυτή την περίπτωση είτε το βρίσκει κάποιος από κάποιον φίλο ή γνωστό είτε ακόμα καλύτερα επισκέπτεται έναν διαιτολόγο που του φτιάχνει ένα διαιτολόγιο για να ακολουθεί. Από την μια πλευρά αυτό είναι βολικό γιατί ξέρεις τι ακριβώς να φας και πόσο να φας καθημερινά αλλά από την άλλη επειδή κάθε μενού συνδυάζεται με συγκεκριμένο τρόπο αλλά και πρέπει να τηρούνται τα γεύματα είναι δύσκολο να γίνει. Ειδικά, όταν γυρίζεις κουρασμένος και πρέπει να φτιάξεις λαχανικά στον ατμό, κοτόπουλο στο γκριλ κτλ...

Με διαιτολόγιο είχα καταφέρει να χάσω κιλά κάποια στιγμή στο παρελθόν αλλά αναπόφευκτα κάποια στιγμή σταματάς να το ακολουθείς και τότε σιγά σιγά επιστρέφεις στις παλιές σου συνήθειες (και κιλά)

Παρότι, δεν είναι ο δικός μου επιθυμητός τρόπος, γνωρίζω ότι για πολλούς δουλεύει καλύτερα γι' αυτό και επειδή έχω μαζέψει αρκετά διαιτολόγια κατά καιρούς μπορώ να ανεβάσω μερικά αν υπάρχει ενδιαφέρον.
  • Μέτρηση θερμίδων (είτε με τον κλασσικό τρόπο είτε μέσω weight watchers κτλ)
Αυτός ο τρόπος ήταν για μένα ο σωτήριος! Τρως όσο θες, όποτε θες και απλά μετράς τις θερμίδες ( ή πόντους, ανάλογα με ποια μέθοδο ακολουθείς), φυσικά και είναι καλύτερο να τρως 5 γεύματα την ημέρα αλλά όταν η μέρα σου είναι σαν αγώνας δρόμου είναι πολύ πιο εύκολο απλά να μετρήσεις τις θερμίδες.

  1. Πρώτα μπείτε σε κάποιο σαιτ το οποίο μπορεί να υπολογίσει πόσες θερμίδες χρειάζεται το σώμα σας για να λειτουργεί καθημερινά. Για παράδειγμα: Calorie Calculator.
  2. Από αυτές που θα σας δείξει ότι χρειάζεστε καθημερινά θα πρέπει να αφαιρέσετε 500 την ημέρα για να χάνετε 1 κιλό την εβδομάδα (μισό κιλό = 3.500 θερμίδες περίπου). Προσοχή, μην περιορίσετε πολύ τις θερμίδες! Μισό με ένα κιλό την εβδομάδα είναι το τέλειο έτσι ώστε να μην ξαναμπαίνουν εύκολα να κιλά ακόμα και αν παρεκκλίνετε για λίγες μέρες από τη δίαιτα!
  3. Έτσι, είτε έχοντας ένα τετραδιάκι, είτε με διάφορες online υπηρεσίες, μπορείτε να καταγράφετε πόσες θερμίδες καταναλώθηκαν μέσα σε μία μέρα. Πλέον είναι εύκολο να υπολογιστούν γιατί είτε υπάρχουν στη συσκευασία είτε με μια απλή αναζήτηση στο google είναι εύκολο κανείς να τις βρει.
  4. Αρχικά μπορεί να μην πετυχαίνετε το στόχο! Μην αποκαρδιωθείτε! Οι πρώτες 1-2 εβδομάδες περισσότερο χρειάζονται για να μάθει κανείς καλύτερα πόσες θερμίδες έχουν οι τροφές και να αναγνωρίσει τα λάθη που κάνει στο διαιτολόγιο του!
  5. Τέλος, μπορείτε αντί να μειώσετε τις θερμίδες σας κατά 500, να τις μειώσετε κατά 300 και να χάνετε τις υπόλοιπες 200 από κάποιου τύπου άσκηση για παράδειγμα. Ή μπορείτε ακόμη να μην τις μειώσετε καθόλου αν καταφέρετε να ασκείστε αρκετά ωστε να χάνετε 500 θερμίδες την ημέρα
  6. Προσοχή όμως! Γενικά τείνουμε να υποτιμάμε τις θερμίδες που φάγαμε και να υπερτιμάμε αυτές που χάσαμε! Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας, για το συμφέρον σας είναι!
  7. Για παράδειγμα στο τετράδιο σας μπορείτε να έχετε κάθε σελίδα αφιερωμένη σε μία μέρα και εκεί να γράφετε πόσες φάγατε και πόσες χάσατε. Εδώ μπορείτε να υπολογίσετε τις θερμίδες που χάνονται με τα πιο κοινά είδη άκσησης: Calories burned with exersise

  • Άλλοι μέθοδοι για να χαθούν κιλά
Υπάρχουν διάφορες 'θαυματουργές δίαιτες που κυκλοφορούν, προσωπικά είχα δοκιμάσει και την Άτκινς αλλά και μια που έτρωγες κάθε μέρα χορτόσουπα. Υπάρχουν φυσικά πάρα πολλές. Οι περισσότερες είναι επιζήμιες για τον μεταβολισμό και ακόμα και όταν λειτουργούν μόλις τις σταματήσεις παίρνεις όλα τα κιλά και ακόμα περισσότερα! Γι' αυτό και καλύτερα κάποιος σταδιακά να αλλάξει τον τρόπο ζωής του και όχι απλά να κάνει μια δίαιτα και να επιστρέψει στα ίδια.

Μπορεί σε αυτό το άρθρο να επικεντρώθηκα σε 'δίαιτες' αλλά τελικός σκοπός μου είναι να δείξω ότι η υγιεινή και πλήρης διατροφή είναι ο καλύτερος τρόπος. Όμως, καλό είναι αρχικά να ξεκινήσει κάποιος με μέτρηση θερμίδων γιατί αναπόφευκτα θα οδηγηθεί στο να τρώει πιο υγιεινά αφού αυτές οι τροφές είναι που έχουν λιγότερες θερμίδες. Αν κάποιος τρώει συνέχεια φαστ φουντ, ή λιπαρές τροφές θα του είναι αδύνατον να καταναλώνει την σωστή ποσότητα θερμίδων. Έτσι, για να μην μείνεις νηστικός αναγκάζεσαι να στραφείς σε υγιεινές τροφές χωρίς πολλές θερμίδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου