Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Μήπως αυτό που έλειπε από την διατροφή σας είναι οι.... σούπες;

Μην φοβάστε! Δεν θα σας δώσω μια συνταγή για κρεμμυδόσουπα για να την τρώτε κάθε μέρα! Αυτές οι δίαιτες είναι καταστροφικές για τον μεταβολισμό όταν δεν συνοδεύονται από σωστή διατροφή. Απλά, θα σας συμβουλέψω να τρώτε περισσότερες σούπες. Φαίνεται ότι οι σούπες όταν συμπεριλαμβάνονται στο διαιτολόγιο βοηθούν πολύ στο χάσιμο βάρους. Γιατί όμως είναι τόσο ευεγερτικές; Εξαιτίας της υγρής μορφής τους, διαλύουν ό,τι άλλο μπαίνει στο στομάχι και το διατηρούν εκεί για περισσότερο χρόνο, επιμηκύνοντας έτσι και το αίσθημα του κορεσμού. Έτσι, με μια σούπα για πρώτο πιάτο όχι μόνο τρώμε λιγότερο μετά, αλλά ξεγελάμε και το στομάχι μας που για πολύ μεγαλύτερο διάστημα στέλνει στον εγκέφαλο το μήνυμα του κορεσμού.

Αν λοιπόν συμπεριλαμβάνουμε στο γεύμα μας μια σούπα, γλιτώνουμε 85 θερμίδες περίπου σε κάθε γεύμα. Επιπλέον, μια σούπα περιέχει πολύ λιγότερες θερμίδες από πολλά άλλα πιάτα. Για παράδειγμα, μια σούπα λαχανικών προσφέρει από 100 ως 150 θερμίδες, αναλόγως με την ποσότητα λαδιού που χρησιμοποιούμε ή αν προσθέτουμε τυρί ή όχι. Βέβαια μπορούμε να φτιάξουμε και άλλες σούπες για κύριο πιάτο, όπως μανιταρόσουπες, μινεστρόνε κτλ (ίσως να μπορεί να μας δώσει μια συνταγή για διαιτιτική σούπα ο biggest chef)

Προσωπικά, όταν ανακάλυψα πόσο λίγες θερμίδες έχουν και πόσο σε χορταίνουν άρχισα να τρώω πολύ μινεστρόνε. Ουσιαστικά για να φτιάξετε αυτή τη σούπα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι λαχανικά έχετε στο σπίτι εκείνη τη στιγμή και μικρή ποσότητα ζυμαρικών. Μπορεί κάποιος να βάλει πατάτες, καρότα, κρεμμύδια, σέλινο, μανιτάρια, καλαμπόκι, πιπερία, κολοκυθάκι και γενικά ότι λαχανικό του αρέσει. Βάζεις και μικρή ποσότητα από ένα 'μικρό' ζυμαρικό π.χ. αστράκι, αλάτι, πιπέρι, μία κουταλιά κέτσαπ για νοστιμιά αν θέλετε και βουαλά! Μια πεντανόστιμη σούπα, με πολύ λίγες θερμίδες! Εγώ φτιάχνω πολύ και την τρώω και για μεσημέρι και βράδυ κτλ

Ένα άλλο πλεονέκτημα με τις σούπες είναι ότι εξασφαλίζουν ποικιλία, πολλές βιταμίνες, άλατα και ίνες. Έτσι και έχετε περισσότερη ποικιλία (απ' το να τρώτε τα ίδια βαρετά μενού που έχουν συνήθως οι δίαιτες) και τρώτε μια τροφή με μεγάλη διατροφική αξία. Μπορείτε να φτιάξετε τις σούπες σας μόνοι σας αλλά μπορείτε να τρώτε και έτοιμες σε φακελάκια που έχουν τα σούπερ μάρκετ αν δεν έχετε χρόνο. Βέβαια οι δεύτερες μπορεί να μην έχουν την ίδια διατροφική αξία αλλά είναι, μια λύση. Επίσης, αν αποφασίσετε να βάλετε τις σούπες στη διατροφή σας, πρέπει να είστε προσεκτικοί όταν τρώτε σούπες έξω γιατί συχνά έχουν κρέμα γάλακτος και άλλες παχυντικές σάλτσες!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου